Kuźnia Pomysłów rozwija skrzydła
Witam wszystkich, którzy zawędrowali na mojego bloga 🙂
Kuźnia Pomysłów to projekt, który zrodził się po tym jak zakończyłem publikację mojego pierwszego dużego projektu, jakim była kapania „Łzy Zapomnianych” do gry Mage Knight. Po dziś dzień cieszy się ona powodzeniem, ja zaś zacząłem się rozwijać w pracy projektanta gier, bo chyba tak to można obecnie określić. Ten post jest materiałem wprowadzającym was, drodzy czytelnicy, do mojej pracy. Do projektów, które kryją się pod logiem Kuźni Pomysłów. Kolejne materiały będą się pojawiać już regularnie w konkretnych dniach. Zapraszam zatem do lektury tego materiału, gdzie przedstawiam pokrótce, jak będzie działać ten blog.
Zacznijmy od rzeczy najważniejszej – kiedy będą publikowane teksty i czego będą dotyczyć?
Posty będą pojawiać się dwa razy w tygodniu w środę oraz piątek. Środowe materiały będą najczęściej dotyczyć projektów nad którymi obecnie pracuję, prezentacji ich wersji alfa, planów na nowe projekty, opisów poszczególnych mechanik, czy rozwinięć już istniejących materiałów. W piątek natomiast będę prezentować materiały już dostępne, zarówno dla moich patronów oraz ogólnodostępne, omawiać ich działanie oraz zmiany jakie wprowadzają do gier.
Do czego będę pisał projekty?
Głównie do gier przygodowych, dając im scenariusze fabularne lub całe kampanie. Czasem jednak pojawią się „zwykłe” mody do gier familijnych takich jak Fauna, Abyss lub Szkoła Magów. Nie będzie ich dużo, jednak nie zapominam też o tej grupie graczy.
Czy pojawią się moje autorskie projekty gier?
Owszem, z czasem nawet dużo, a część z nich potem trafi na akcje wspieraczkowe z nadzieję na wydanie.
Jak będzie wyglądać publikacja?
Każdy z projektów modów oraz scenariuszy do INNYCH gier, będzie przez około 9-16 miesięcy dostępny tylko dla osób wspierających moją pracę przez Patronite. Łożą na mnie, zatem należy im się pewna forma preorderu. Zresztą wystarczy wesprzeć mnie najmniejszą kwotą dostępną na serwisie, aby móc otrzymać wstęp na grupę gdzie zamieszczam pliki. Patroni maja też dostęp do ich wczesnych wersji testowych. Scenariusze i modyfikacje będę publikować na moim bogu „W pajęczej sieci”, gdzie zamieszczam też recenzje. Pliki w formacie PDF natomiast wylądują na serwisie BGG. Wszelkie linki do opublikowanych już materiałów znajdziecie TUTAJ. W przypadku moich własnych projektów gier, pozostaną one w postaci Print&Play na grupie dla moich Patronów i nie będą nigdzie indziej publikowane.
To wszystkie informacje na tą chwilę. Na pewno dużo zależy od waszego wsparcia, bowiem to po prostu pozwoli mi spokojnie pracować. W zamian otrzymacie naprawdę rozbudowane projekty do waszych ulubionych gier przygodowych. Mówimy o rzeczach, które przebiją rozmiarem „Łzy Zapomnianych” oraz wiele dostępnych na rynku gier. Obecny scenariusz fabularny do Runebounda 3, nad którym kończę pracę, ma ponad 30 stron maszynopisu, a to dopiero pierwszy z piętnastu, składających się na całą kampanię. Zresztą takich projektów mam w szufladzie sporo i będę je sukcesywnie wprowadzać w życie. Posiadam też zespół ludzi, którzy mi pomagają w tym przedsięwzięciu, zatem praca nie będzie zrobiona na odwal.
W najbliższy piątek omówię już jeden z dostępnych modów, który jest opublikowany na moim blogu. Natomiast w kwietniu skupię się na prezentacji moich prac do Runebounda 2 oraz Runebounda 3. Powiem też o moich planach na przyszłość co do tych gier. Sam blog Kuźnia Pomysłów przejdzie trochę zmian, ale o nich napiszę innym razem 🙂