Dlaczego warto wesprzeć Kuźnię Pomysłów + konkurs.
Dziś pokażę wam, dlaczego warto zainwestować w moją pracę. Dobrze czytacie – zainwestować. To słowo klucz tutaj, bowiem projekty w Kuźni Pomysłów, są przewidziane na wiele lat pracy i ich rozwoju. To nie jest dziecinna zabawa po godzinach, a bardzo poważne podejście do tematu, jakim jest projektowanie modyfikacji oraz scenariuszy do gier planszowych, ale również moich własnych tytułów. Wymaga to czasu oraz środków, a dziś przedstawię wam, co otrzymacie w zamian. Zainteresowanych zapraszam do lektury niniejszego materiału, który mam nadzieję przekona was do poświęcenie tego piwa miesięcznie 🙂
Społeczność Kuźni Pomysłów
Głównym założeniem całego projektu, jest zebranie ludzi, docelowo z Polski, pragnących rozwijać istniejące na rynku gry planszowe. Dotyczy to głównie gier przygodowych, bowiem jest to mój ulubiony gatunek. Mam jednak w zanadrzu kilka projektów modyfikacji do tytułów reprezentujących inne gatunki. Co istotne jestem w tym przedsięwzięciu mocno wspierany przez naszych wydawców. Dla przykładu niedawno Portal przysłał mi, właśnie na potrzeby budowania kampanii fabularnej, swoją grę Pierwsi Marsjanie. Przy czym jest to tylko jedna z kilku ich gier, do których będę pisał moje prace. Zatem jak widzicie, nie jestem osamotniony w moich działaniach.
Tutaj wychodzi w końcu najważniejszy punkt Kuźni – społeczność. Celem projektu jest to, aby gracze, wspólnie ze mną, tworzyli dany scenariusz czy kampanię fabularną. Weźmy na ten konkretny przykład, obecnie wykuwany projekt, czyli „Władcę Smoków” do Runebound 3. Na razie opublikowałem tylko pierwszy scenariusz na mojej grupie dla patronów, a już przygotowuję drugi oraz Księgę Zadań do pierwszego scenariusza. Osoby mające wstęp na grupę mogą go testować, wydając swój werdykt, odnośnie tego co należy poprawić w balansie, jakie elementy warto przebudować lub w ogóle zlikwidować, jeśli zajdzie taka konieczność. Jednocześnie będą miały wpływ, jako cała grupa, na rozwój warstwy fabularnej, głównie jej zadań pobocznych. Mogą sugerować nowe zadania, w miejsce obecnych, głosować w ankietach odnośnie rozwoju kampanii, czy tego jaki projekt wybrać w następnej kolejności. Innymi słowy, Kuźnia Pomysłów ma stworzyć własną społeczność, która będzie miała wpływ na rozwój moich projektów. W ten sposób każdy może dołożyć swoją cegiełkę, zaś na zakończenie danego etapu projektu, np. pierwszy rozdział „Władcy Smoków”, wszyscy aktywni Patroni zostaną wymienieni w podziękowaniach na końcu podręcznika. W ten sposób, ktokolwiek po niego sięgnie, zawsze będzie mógł zobaczyć ile ludzi naprawdę pracowało nad całym przedsięwzięciem.
Comiesięczny konkurs
Raz w miesiącu jedne z moich Patronów lub Patronek, otrzyma nagrodę w postaci komiksów i gier planszowych. Im więcej wspierających, tym nagroda znaczniejsza, a na każde 100 osób, będzie tworzony nowy zestaw nagród o porównywalnej wartości. Szczegółowe zasady konkursu znajdziecie TUTAJ. Jest to forma mojego dodatkowego nagrodzenia osób, które we mnie wierzą i finansują moją pracę. Otrzymuję do recenzji masę komiksów oraz gier. Mógłbym je sprzedać, ale wolę rozdać w ten sposób. Jeśli z czasem przybędzie wspierających to wywalczę też osobne nagrody od wydawców lub sam je kupię. Tutaj wszystko zależy od was. Wy inwestujecie we mnie, ja inwestuję w was. Aby nikt nie czół się poszkodowany, zwycięzcę wybiera moja kotka Miri, a całe wydarzenie jest nagrywane i wrzucane na Facebooka. Miri jest absolutnie nieprzekupny sędzią, zatem jej wyroki są uczciwe i nie podlegają apelacji.
Małe projekty
Nie każdy ma czas na granie w długie kampanie. Dlatego w Kuźni będą powstawać również małe, krótkie scenariusze. Jednym z nich jest choćby „Łowcy smoków” do Runebound 2, ale powstanie też sporo takich maleństw do Runebound 3, The Others albo Robinsona Crusoe. Tutaj dużo będzie zależeć od tego na co będzie największy popyt, pośród graczy, choć to ostatecznie Patroni zadecydują. W takich projektach znajdą się też mody do gier, pokroju Abyss. Robię powolutku mój mod do gry Munchkin, jednak wymaga on sporej dawki liczenia, zatem pojawi się najpewniej dopiero latem. W tym roku też chciałbym wypuścić uzupełnionego o dodatki moda do Abyss i moda do Fauny. Nie są to duże projekty, zatem powinienem dać radę je ogarnąć, bez większych opóźnień.
Własne gry
Z czasem, prawdopodobnie za jakieś 2 lata, pojawią się już w pełni autorskie gry, mojego pomysłu. Mam przygotowane ich szkicem jednak chciałbym najpierw skończyć pisać obecne scenariusze i kampanie do gier przygodowych. Zresztą część z opisanych tam historii, pojawi się również w moich grach. Wszak mam prawo coś takiego uczynić, skoro wszystko sam wymyślam. Pośród całej puli projektów, dominują gry przygodowe, ale jest tam kilka pozycji czysto familijnych, a jedna skierowana dla dzieci. Niemniej stanowią one swego rodzaju odskocznię od priorytetowych rzeczy, dlatego nie będę się na nich skupiał, spychając na dalszy plan.
Jeśli ten krótki artykuł przekonał cię do zainwestowania w moją pracę, to TUTAJ możesz to uczynić. Im was więcej, tym szybciej powstaną kolejne scenariusze do gier przygodowych. W ten sposób mamy szansę stworzyć największą grupę moderską w Polsce, w odniesieniu do gier planszowych.