Runebound 3 -plan pisania scenariuszy
Dziś zaprezentuję jeden z największych spisów moich projektów. Do tego tytułu szykuję naprawdę dużo materiału, głównie w formie kampanii fabularnych. Jest to praca co najmniej na kilka lat, jednak jej efektem będzie zbudowanie gigantycznej wręcz sceny dla Runebound 3. Nie chcę wyjść na próżniaka, ale szczerze wątpię, czy zagraniczni moderzy i fani tej gry, będą mieli chęci, aby dogonić naszą scenę. Pierwsze projekty już powoli ujrzały światło dzienne, zaś w tym roku ta gra jest u mnie jednym z trzech priorytetów. Zapraszam zatem do zapoznania się z projektami, które obecnie już są w fazie produkcji, z czego jeden przekuwany na ostateczną formę.
Władca Smoków (kampania)
W chwili obecnej to ten projekt pochłania blisko 70% mojego czasu. Pierwszy scenariusz, zatytułowany „Popioły przeszłości” w wersji beta (wczesnej) jest już dostępny dla osób wspierających mnie na Patronite. Do końca miesiąca zostanie on całkowicie ukończony i pojawi się wczesna wersja drugiego scenariusza, czyli „Król kupców”. Kampania jest skierowana dla 1-4 graczy, zawiera dość mało fabuły, ale za to różne możliwości jej poprowadzenia. Same „Popioły przeszłości” maja aż siedem fabularnych finałów. Rozgrywka polega na gromadzeniu punktów, przy czym tylko jedna osoba wygra. Z drugiej strony fabularnie gracze są zmuszeni do współpracy, inaczej ich postacie marnie skończą. Tematem przewodnim jest powrót Władcy Smoków do Terrinoth. I tutaj pojawi się haczyk, bowiem nie chodzi wcale o Margatha. Ktoś ciągle kryje się w jego cieniu, a gdy się pojawi, bohaterów czeka prawdziwy koszmar. W trakcie kampanii graczom przyjdzie kilka razy dokonać istotnych dla fabuły decyzji moralnych. Już pierwszy scenariusz nas do tego skłania. Co więcej, ten sam scenariusz można przejść na kilka sposobów, bowiem ma różne formy rozpoczęcia niektórych elementów. Nasze wybory zaś będą rzutowały na przebieg kolejnego scenariusza. Nie mamy też klasycznej drogi przechodzenia kampanii, bowiem część scenariuszy możemy rozegrać w nieco innej kolejności lub w ogóle je pominąć. Całość dzieli się na trzy rozdziały, po 5 scenariuszy na każdy. Pojedynczy rozdział zawiera scenariusz wprowadzający, następnie trzy scenariusze przygodowe, które można przejść w dowolnej kolejności, lub jeden z nich (dowolny) kompletnie pominąć, i scenariusz końcowy. Obecnie kapania prezentuje się następująco:
ROZDZIAŁ I
- Popioły przeszłości
- Król kupców
- Odrodzone Bractwo Smoka
- Smocze jajo
- Zapomniany sekret
ROZDZIAŁ II
- Zła krew
- Na szlaku złodziei
- Narodziny
- Głupi zakład
- Cienie przyszłości
ROZDZIAŁ III
- Odrodzony
- Rycerz bez honoru
- Pisklę
- Labirynt Potępionych
- Dziedzic
Cały pierwszy rozdział pojawi się na mojej grupie dla Patronów w tym roku, a w przyszłym będzie publikowany na blogu. Rozdziały II i III będę opracowywał w 2019.
Armia Żywych (kampania)
Druga kampania jest krótsza, bowiem składa się tylko z 10 scenariuszy, a do tego jest zaprojektowana z myślą o rozgrywkach solowych. Tutaj samotny bohater będzie musiał zmierzyć się z hordą nieumarłych, jednak będzie mógł to uczynić na kilka sposobów, w tym nawet pokierować truposzami, przeciw ich pierwotnemu panu. Całość będzie mocno skupiać się na fabule, zadaniach pobocznych, zrobionych w formie RPG paragrafowego, oraz rozwoju postaci. Do tego duży nacisk jest położony na reputację, mającą kluczowe znaczenie przy części zadań, nawet tych z głównej linii. Kampania pojawi się w wczesnej Alfie prawdopodobnie jesienią tego roku. Natomiast prace nad nią zakończą się w okolicy zimy 2019. Całość zje bardzo dużo maszynopisu i będzie w formie ksiąg przygód, po jednej na każdy scenariusz. Te zaś noszą następujące podtytuły robocze:
- Długa noc
- Oddech śmierci
- Zbrodnia ojca
- Żywi i martwi
- Czarna krew
- Zagłada
- Wieczne życie
- Osąd Śmierci
Hazardzista (scenariusz przygodowy)
Tytuł roboczy scenariusza, gdzie herosi będą walczyć w turnieju znudzonych magów. Całość jest wzorowana na starej komedii „Wyścig Szczurów”, natomiast gracze wcielą się w rolę znudzonych magów, wymyślając zadania swoim zawodnikom i zakładając się między sobą, kto je szybciej wykona. Całość odda w ręce graczy mechaniki, podczas których sami będą w pewnym stopniu wymyślać i zlecać misje swoim konkurentom. Na razie buduję ogólny koncept projektu, którym pewnie pochwalę się z końcem tego roku. Wersje testowe pojawią się nie wcześniej jak latem przyszłego roku. Scenariusz nie będzie miał rozbudowanej fabuły i ma być czymś na kształt satyry.
Tytani (scenariusz przygodowy)
Ma być połączeniem magii i techniki. Gracze będą musieli pokonać wielkie bestie atakujące krainę, za pomocą ogromnych robotów, które najpierw sami muszą zbudować. Na pewno będzie to długi scenariusz (około 4 aktów) lub podzielony na dwie części – pierwszą gdzie majstrujemy mecha, a drugą, gdzie walczymy z potworami. Do tego garść zadań fabularnych i mechanika produkcji elementów maszyny. Za projekt na poważnie wezmę się w przyszłym roku, jednak ciężko mi powiedzieć kiedy dokładnie.
Plany na przyszłość
W chwili obecnej zbieram fundusze na zakup małych dodatków do Runebound 3. Podstawkę otrzymałem od Piotra Jasika z Game Troll TV, za co szalenie mu dziękuję. Dodatek Nierozerwalne więzi sprezentowała mi natomiast Galakta, za co również jestem szalenie wdzięczny. Mocno przyspieszyło to prace nad Władcą Smoków oraz przygotowania do Armii Żywych. Jest zatem szansa, że wydawca wesprze mnie w dalszej pracy nad rozwojem gry, gdy pojawią się nowe dodatki. Bowiem jestem absolutnie przekonany, ze w końcu coś się pojawi. Kiedy zakończę prace nad projektami przedstawionymi powyżej, zapewne będę chciał chwilę odpocząć od Runebounda, skupiając się na innych projektach. Jednak nie porzucę gry i będę w dalszej przyszłości nadal pisał do niej scenariusze.